הנחיית קבוצות

הנחיית קבוצות

מהו טיפול קבוצתי/ הנחיית קבוצות? ומהם יתרונותיו?

הנחיית קבוצות בצפון, חיפה, עמקים, יוקנעם

אנשים המתמודדים עם מצבים מסוימים, יוכלו לעיתים ללמוד המון על התמודדות עם מצבים אלו מאנשים שעברו או עוברים חוויות דומות. מסיבה זו נוצרו מסגרות של טיפול קבוצתי. טיפול קבוצתי נותן מסגרת למספר אנשים המתמודדים עם קשיים ובעיות דומות ומקבלים יחדיו ליווי וייעוץ מאיש מקצוע, שהוא בעצם משמש כמנחה של אותה הקבוצה. באמצעות שיתוף, הקשבה ולמידה מהאופן שבו אנשים אחרים מתמודדים עם בעיה דומה אפשר ללמוד המון. בגלל האפקטיביות של דרך טיפול זו ניתן למצוא יותר ויותר אנשי מקצוע המציעים טיפול קבוצתי, וכדי להגיע אליהם מספיק להקליד באחד ממנועי החיפוש את סוג הקבוצה שאתם מחפשים ולמקד כמובן את החיפוש לאזור בו אתם מחפשים לדוגמא: זוגיות, הנחיית קבוצות בצפון, חיפה, עמקים, יוקנעם.

הנחיית קבוצות בצפון, חיפה, עמקים, יוקנעם – קבוצות למתבגרים

גיל ההתבגרות הוא גיל בעייתי ואין כמעט משפחה העוברת "חלק" את תקופת גיל ההתבגרות של ילדיה. גיל זה מאופיין בתופעות כמו: התמרדות, הסתגרות ואף דברים קיצוניים. לעיתים קרובות ההורים מאבדים את סמכותם על ילדיהם ומוצאים עצמם חסרי אונים מול ילדיהם, מתבגרים שלא משתפים אותם במה שעובר עליהם בחיים ולא מוכנים גם לשמוע את דעת הוריהם. במקרים בהם ההורים לא מצליחים לתקשר עם ילדיהם, אחת האפשרויות העומדות בפניהם בכדי למנוע מצב בו הם עומדים בצד חסרי אונים, היא קבלת עזרה. ישנם אנשי מקצוע רבים הנותנים שירותים של הנחיית קבוצות למתבגרים. עבור ההורים כדאי למצוא מסגרת של הנחיית קבוצות בצפון, חיפה, עמקים, יוקנעם ולדאוג לכך שילדם יקבל תמיכה של איש מקצוע מנוסה וגם ייהנה מחברתם של בני נוער אחרים, מה שלא יגרום להם להרגיש שמשהו לא בסדר אצלם או שהם יוצאי דופן.

הנחיית קבוצות בצפון, חיפה, עמקים, יוקנעם – קבוצות למתבגרים בנושא זוגיות

למצוא זוגיות זה לא תמיד עניין פשוט וגם שכבר מוצאים זה לא תמיד קל לתפקד במסגרת הזאת ובעיות יכולות לצוץ לעיתים קרובות. הצפת הבעיה בנושא הזוגיות במסגרת קבוצה שחבריה מתמודדים עם קשיים דומים יכולה לעזור, בעיקר שעל הנחיית הקבוצה אחראי איש מקצוע מנוסה בתחום.

הנחיית קבוצות     

הקבוצה הינה כלי טיפולי המאפשר לחברי הקבוצה הזדמנות להתנסות בגישות ודעות שונות, הזדמנות ללמידה וההעשרה הדדית ומסייעת בהעמקת ההכרות עם העצמי ועם האחר.

מתוך ההכרה בחשיבות והאפקטיביות שיש לקבוצה כמכשיר טיפולי וכסביבה תומכת המאפשרת התפתחות אישית והתפתחות חברתית, אני מנחה קבוצות  למתבגרים וקבוצות הורים למתבגרים.

הנחיית קבוצות למתבגרים

במהלך שנות עבודתי עם מתבגרים טיפלתי במתבגרים במסגרת: טיפול פרטני, טיפול קבוצתי, הקמת מועדון לנוער בסיכון וניהולו והדרכת צוותים בתחום.

במסגרת הטיפול הקבוצתי אני מנחה קבוצות למתבגרים עם קשיים התנהגותיים, רגשיים וחברתיים. הקבוצות שאני מנחה מתקיימות בבתי ספר, מסגרות קידום נוער וארגונים.

חשוב לציין כי תכני הקבוצה נקבעים לפי צרכי המסגרת ועל-פי מאפייני הנוער.

להלן  דוגמא לשתי קבוצות למתבגרים שאני מנחה והתכנים העיקריים.

קבוצה בנושא זוגיות וחברות

קשרים עם בני המין השני.

שיכלול מיומנויות תקשורת בינאישית: ניהול שיחה, הקשבה, תקשורת לא  מילולית.

מהי חברות בריאה.

חברות וזוגיות ללא אלימות

מיניות, מיתוסים וסטריאוטיפים בנושא מין ויחסי מין.

 

קבוצת כישורי חיים

התנהגות מסתכנת ומאפייניה.

התמודדות עם פיתויים ומצבים מסוכנים: סיגריות, אלכוהול, סמים, הימורים, פורנו ואלימות.

יחסים עם ההורים וקבוצת השווים (התמודדות עם לחץ חברתי).

התמודדות עם מצבי לחץ וכעס.

גבולות וקבלת סמכות.

השגת הערכה עצמית, קבלה עצמית ואחריות אישית.