טיפול במתבגרים

טיפול במתבגרים

טיפול במתבגרים בצפון, חיפה, עמקים, יוקנעם

כהורים, ייתכן שאתם מתקשים לקבל את התנהגות ילדכם המתבגרים, אולי אתם לא ממש מבינים את השינויים הקיצוניים במצבי הרוח, אולי אתם לא מקבלים את מרדנותם ולעיתים גם את הזלזול מצדם בדברים שאתם מבקשים מהם לעשות. אתם מתקשים לתקשר איתם, הם נראים לכם בדיכאון ,נוטים להתנהגות סיכונית, להרס עצמי, מסתגרים, התקפי זעם וקשיי ויסות ואתם דואגים להם. בכדי שדברים לא יצאו לגמרי משליטה וכדי שלא תרגישו שאתם מאבדים כל קשר עם ילדכם ולא ממש מודעים למה שעובר עליהם, כדאי לשקול לפנות קבלת טיפול. לדוגמא, במידה ואתם מתגוררים באזור הצפון רצוי שתחפשו איש מקצוע המתמחה בתחום של טיפול במתבגרים בצפון, חיפה, עמקים, יוקנעם.

טיפול במתבגרים בצפון, חיפה, עמקים, יוקנעם – בשביל השקט הנפשי שלנו

אז נכון שהליך של טיפול במתבגרים, הוא הליך בין המתבגר למטפל שלו וההורים לא תמיד מעורבים בהליך. אבל גם הידיעה שהוא מדבר עם מישהו מקצועי ומשתף אותו בכל ההליכים שהוא עובר, יכולה להרגיע אתכם ולו במעט. אנשי מקצוע העוסקים בתחום של טיפול במתבגרים בצפון, חיפה, עמקים, יקנעם או בכל מקום אחר בארץ, מחזיקים בכלים כיצד להסיר את החומות ולגרום לאותם מתבגרים להיפתח, לספר ולחלוק בקשיים, הפחדים וההתמודדויות השונות עם מצבים  שגיל ההתבגרות מזמן.

גיל ההתבגרות הוא הגיל, בו הגוף משתנה, הדברים מתחילים להיראות אחרת ורמת הרגישות גדלה באופן משמעותי. בנוסף לכך, לצד הלחצים מהמבחנים ומהבגרויות מתחילה ההתעניינות בבני המין השני והתקווה שגם הם מתעניינים בהם. לא פלא שהדמויות המרכזיות בחייהם של המתבגרים הם מתבגרים אחרים, העוברים את אותם הליכים כמוהם ולא פלא שההורים שבתקופת הילדות נראו כמו "הכול יכולים", נראים פתאום כמו "לא מבינים". אבל, למרות שמדובר בתהליך לגיטימי, ההורים חייבים להיות עם יד על הדופק ולנסות לעשות ככל שביכולתם בכדי לדעת מה עובר על ילדיהם, עם מי הם מסתובבים ומה הם מרגישים. אם ההורים לא מצליחים לגלות זאת לבדם, כדאי מאוד לפנות לאיש מקצוע העוסק בתחום  בצפון, חיפה, עמקים, יוקנעם (כמובן אם זהו אזור מגוריכם).

במהלך גיל ההתבגרות מתרחשים בחיי המתבגר שינויים התפתחותיים רבים: פיזיולוגיים (בשלות מינית ושינויים הורמונאליים) קוגניטיביים (התפתחות חשיבה מופשטת וביקורתית וחשיבה על העתיד) ורגשיים (התפתחות וגיבוש זהות כיחיד הנבדל ממשפחתו). ברמה הבין אישית חלים שינויים ביחסי המתבגר עם הוריו לכיוון של יתר עצמאות ואוטונומיה, ולצדם מתחזקים קשריו החברתיים. השינויים הרבים אותם עובר המתבגר והצורך להתמודד עם שינויים אלו בתקופה קצרה מהווים אתגר הן למתבגר והן להוריו.

תקופת גיל ההתבגרות הינה תקופה סוערת, מבלבלת  ואף כואבת. היא מאופיינת בדרך כלל במרד, שינויים קיצוניים במצבי רוח, תנודתיות בתחושת הערך והביטחון העצמי, הסתגרות, נטילת סיכונים ועוד. שינויים אלו ברובם טבעיים ותקינים, עם זאת, לעיתים מופיעים קשיים רגשיים והתנהגותיים חריפים, המצריכים טיפול.

במהלך הטיפול במתבגר נברר יחד מה הם מוקדי הקושי עמם הוא מתמודד, נבין מה קורה לו, מה מנחה אותו, מה משפיע על התנהגותו. בהמשך, נסייע למתבגר להגדיר את עצמו, את זהותו האישית, למצוא את ביטחונו העצמי תוך הקניית כלים לזיהוי הגבולות הפנימיים ונחזק  את היכולת להתמודד עם הקשיים באופן טוב יותר.

הניסיון הרב שצברתי בתחום הטיפול במתבגרים, ההכרה בחשיבות מתן מקום חופשי למתבגר תוך שמירה על הסודיות, יכולת ההתחברות ברגישות למתבגרים ולעולמם מאפשרת עבודה ממקום נעים ובטוח ומניבה תוצאות.

                                                                        

באילו בעיות ומצבים כדאי לפנות לטיפול במתבגר?

קשיים ומצוקות של המתבגר עם עצמו בתחום האישי והחברתי – דימוי עצמי נמוך, חרם ודחיה חברתית, פרפקציוניזם ופחד להיכשל, חרדה, דיכאון, הסתגרות, שינויים במצבי רוח, אמירות אובדניות, נסיגה חברתית, קשיים חברתיים, קשיים בזהות מינית, קשיים בהתמודדות עם מצבי לחץ וכעס, המצאות בקשר זוגי אלים ו/או פוגעני, קשיי התמודדות עם לחץ חברתי, התחברות לחברה שלילית.

קשיים ביחסים עם ההורים – קשיים בקבלת סמכות הורית וגבולות, קשיים בתקשורת.

קשיים ביחסים עם אחים – מריבות בלתי פוסקות, ניתוק קשר, קנאה.

מתבגר הנאבק על עצמאות והגדרה עצמית.

מתבגר העוסק בהתנהגויות מסכנות ומתקשה להפסיקם – שימוש בסמים, אלכוהול, הימורים, פורנו ועוד.

התנהגות הרסנית של המתבגר כלפי עצמו וכלפי הסביבה.

בעיות התנהגות במסגרות החינוכיות –  הידרדרות בלימודים, אלימות מילולית ופיזית, בעיות ביקור סדיר.

קושי הנובע משינויים במשפחה – מעבר דירה, גירושין, פרידה, זוגיות שניה, מחלה, תאונה, מוות של אדם קרוב.